Stránky

neděle 20. dubna 2014

Takové ty dívčí chvilky | T.

Na začátku roku jsem si jako mnoho lidí vytvořila spoustu předsevzetí, které jsem protentokrát rozhodla dodržovat. Problém je, že jsem se dostala ke krásnému číslu 28. Pár krátkodobých se mi podařilo splnit, pár dlouhodobých sem tam dodržovat a.. jedno z nich bylo, věnovat si více času, nechat si nějaké chvíle pro sebe a relaxovat. Obvyklé, v naší kultuře, ne? Když jsem ale toto předsevzetí psala, neměla jsem na mysli něco takového: „Tak, jsem strašně unavená, je půl dvanácté, neděle večer. Ale něco jsem si slíbila, když si teď nalakuju nehty, aby nebylo vidět, že se třepí, vlastně budu mít čas pro sebe, ne?“ Na pravý význam a dodržování mi málokdy zbyl čas. Ale dnes je Velikonoční neděle, zítra nikam nemusím, není nutné se učit. Takže 20. dubna, mimochodem má svátek má maminka (Všechno nejlepší, mami!:-­­*), konečně poprvé s klidným svědomím, dodržuji své předsevzetí. Docela ironie, ne?




Jak já miluju tyhle líné neděle! Lazy Sundays, jak by řeklo mé já v režimu vzdělávání se milovanou angličtinou, která mě paradoxně baví hlavně tehdy, když se jí nemusím učit. Ráno jsem se vzbudila o půl jedenácté, a dočetla skvělou knížku (Inferno od Dana Browna doporučuji s padesáti vykřičníky!). Aby se neřeklo, pomohla jsem mamce s obědem. Když se celá má rodina napráskla polévkou s játrovými knedlíčky a sváteční kachnou (ani jedno z toho nepatří mezi mé srdcovky), spokojeně jsem se odebrala k sobě s tím, že vlastně nemám co dělat. Pohled mi padl na mé zanedbávané nehty s oprýskaným třpytkatým lakem a bylo jasno. O alobalové metodě vím už dlouho, ale nebyla potřeba. Třpytkatým lakům jsem totiž odolávala opravdu dlouho, třeba laky GS mě vůbec nezaujaly. Až asi před týdnem jsem narazila na Space Dust od Rimmel London v odstínu 003 Aurora, a to byla láska na první pohled! Dobře, bylo to trochu komplikovanější. Poprvé jsem na tento lak narazila asi před čtrnácti dny, a vážně se mi líbil. Ale nechala jsem ho tam, „protože mám laků spoustu a další vážně nepotřebuju“. Jak se o týden později ukázalo, potřebovala jsem ho, a od té doby byl konečně můj<3. Dobře, dobře, konec už té láfstory. Okamžitě proběhlo testování, no, a dnes nastal čas odlakování. Nebudu lhát, když řeknu, že jsem se toho trochu obávala. Cestu do koupelny jsem vzala oklikou ještě přes kuchyň pro alobal a nůžky. V koupelně jsem nasadila čelenku, na obličej napatlala novou pleťovou masku, pustila písničky a na internetu našla přesný postup. Na to, že jsem v tom byla naprostý začátečník, vše šlo snadno a já si v tu chvíli užívala skutečný relax. Odlakovala jsem lak, sloupla masku, ruce i obličej poctivě nekrémovala a odebrala se do postele. A příjemné chvilky nekončí! Kraťasy a prastará mikina, kočka na klíně a klávesnice laptopu pod prsty. Další moje láska, tvůrčí psaní, při kterém se skvěle odreagovávám. Do sluchátek mi pořád hrají ty správné tóny, a mé prsty v rytmu tančí po písmenkách. Výsledkem jsou řádky, které právě čtete. A jak to bude dál? Nejspíš si udělám bylinkový čaj a pustím nějaký film. No a potom bych to mohla zakončit otevřením učebnice psychologie. Asi si říkáte, že jsem blázen, ale obě s K. jsme takové filozoficky zaměřené duše a psychologie nás prostě baví. Každá sice trochu jiné odvětví, ale pořád je to psychologie. A že bych před spaním otevřela další knížku, potom, co si protáhnu nohy během nebo jízdou na bruslích? Kdo ví, třeba to stihnu. Ale nic se nemá přehánět, můj život není zdaleka tak idealistický, jak ho tu popisuji. Čeká mě luxování a celkový úklid pokoje. Mám také dlouhý to-do list na prázdniny, ze kterého se mi podařilo zatím splnit jen jednu položku (přečtení InfernaJ). Taky mě čeká skutečné učení, už bych měla začít, než se to všechno nakupí.


Tak to by bylo pro dnešek asi všechno. Jak jste na tom s dodržováním Vašich předsevzetí? Jak vypadá Váš „čas na sebe“? Jakou knížku právě čtete nebo jaká Vás v poslední době zaujala? A nakonec: Jak se Vám líbil dnešní článek? Ráda bych články tohoto typu přidávala častěji, pokud se budou líbitJ.


PS.: Pokud v článku postrádáte narážku na kávo-holika, jedno jsem stihla už před obědemJ.
PPS.: Děkuji Bohu, že jsem holka a můžu si tohle všechno dopřávat. U kluka by to působilo trochu nepatřičně.
BONUS: Oči vraha:-D

                                                                                                          xx. T

4 komentáře:

  1. Moc pěkný článek, jen bych ho uvítala více v odstavcích. Celistvé texty se mi čtou hodně špatně a ztrácím se v nich. Já jsem si takové ty ,,chvíle pro sebe" nedopřála ani nepamatuji. Pořád samé učení, uklízení a pod. Nejraději mám, když si dám vanu a do ní nějakou tu koupelnovou bombu, či jiné vychytávky. To připomíná, že si vanu budu dávat dneska. Tak si po ní udělám nějaký ten čas i na sebe. Přecejenom zítra není škola :) Díky za tip!!! :)

    http://www.kajahasidea.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No právě, pořád jen škola, škola, škola.. občas je potřeba vypnout. Díky za upozornění, do příště se polepším:-)

      Vymazat
  2. Řekla bych, že mám fůru času pro sebe, ale neumím ho efektivně využít. Většinou zevlím na internetu, ale poslední dobou se snažím si aspoň přečíst knížku. Inferno jsem četla, akorát mi knížka přišla asi nejslabších z těch všech od něj...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, já nemůžu posoudit. Inferno je totiž jediná knížka, kterou jsem od něj četla, ale pokud jsou ty další ještě lepší, určitě si je ráda přečtu!(Až dolouskám těch 30+ knížek, které se mi postupně vrství na nočním stolku a všude okolo už od minulých prázdnin:-D). Když jsem ještě čas na sebe měla, tak jsem měla stejný problém - celé odpoledne jsem proseděla u počítače nebo dělala nějaké neefektivní zbytečné činnosti, právě abych zabila čas. I když jsem v té době pořád hodně četla:-). Teď si volných chvilek daleko víc vážím a užívám si každou minutu!:-))

      Vymazat